ROAS, CAC, Facebook sau Google Ads sunt doar câțiva termeni despre care NU vom aminti în acest articol.
Fuck…
În fine, uită ce-am spus. Marketingul este la bază destul de simplu. Se bazează pe cerere și ofertă. Ai înțeles Costică?
IMPORTANT – Costică Prăpăd este un personaj cu inimă mare dar minte haotică, are o aroganță amuzantă și crede că le știe pe toate. Exagerează mult și trăiește din combinații. Azi Costică vrea să se apuce de marketing. Crezi că va reuși?
Reluăm…
Este ceva de genul ”Hei, mori de sete? Uite o sticlă de apă, nu vrei să cumperi?”
Simplu, nu?
”3 ani de facultate ca să învăț tâmpenia asta?”
Totuși, lucrurile se complică atunci când ”uite o sticlă de apă” vine din gura a zeci sau sute de oameni în jurul tău.
Brusc, ”uite o sticlă de apă” se va transforma în ”uite o sticlă de apă mai ieftină, mai eco, mai blană, mai așea…”.
Dintr-o dată, ca să faci de-o chiflă în burtă, trebuie să-l convingi pe omul căruia îi e sete că apa ta îl hidratează ”mai deosebit” decât apa concurenței.
Că apa ta e mai fiță și că el va deveni mai fiță dacă o cumpără. Mă înțelegi?
Apar inevitabil, vrei nu vrei, tot felul de elemente menită să atragă atenția și cardurile cumpărătorilor.
Apar inevitabil emoții noi care îi fac pe oameni interesați de un produs anume. Nu mai cumpără rațional, de nevoie, ci emoțional, din dorință.
De la exploatarea egoului, până la forțarea unei lacrimi de crocodil ”📢 la fiecare sticlă de apă cumpărată donăm 1 euro pentru plantat copaci la austrieci”.
Aloo, ne aude cineva, noi DONĂM aici!
Trebuie să țipi tare ca să știe lumea ce fapte bune faci tu.
Ce se întâmplă la sfârșitul zilei? Ai cumpărat o apă care te-a pus în categoria celor care nu beau orice apă, beau apa asta care… și aici completează tu cu ce apă șmecheră bei.
”Eu beau apă cu ph alcalin”
”Eu la copilul meu îi cumpăr doar apă filtrată”
Disclaimer – Dacă ești om de marketing, nu o lua personal, tratează acest text ca un pamflet sau consideră-l un text adresat celorlalți, nu ție. Cei care nu știu ei d’astea. Dar mai bine rămânem la pamflet.
Cel mai amuzant în toată discuția asta sunt dacii verzi care beau doar apă care vine din sufletul unui izvor de munte.
100% românesc!
”Ce e prostia asta cu apa alcalină, păi pe vremea mea beam apa cu care ne spălam pe picioare”.
Cum îi convingi pe acești oameni să-ți cumpere apa? Le spui că apa e din Dunăre, ambalată în Harghita de unii care fac asta de 3 generații.
Dar atenție, să nu doamne iartă-mă să le spui că Dunărea izvorăște din Germania. ❌
Când piața devine saturată, începe circul. Îi pui o foiță de aur apei tale și o vinzi la suprapreț celor care vor să pară bogați.
Sau, una și mai bună, le spui că apa ta vindecă cancerul (dacă o bei dimineața cu niște ghimbir și miere).
Pe scurt, calci pe cadavre, spui orice doar să atragi proști (scuze, potențiali clienți) care să-ți cumpere produsul.
Dar nu uita de ingrediente! Bagă și tu niște îndulcitori, niște ceva care să facă apa ta mai bună. Fă o apă care promite mulți electroliți benefici pentru sănătate și pune în loc de asta zahăr cu pumnu’, asta sigur îi va da pe spate.
Acum ai pe testate, organoleptic cum ar veni, un produs mai bun decât concurența.
”Ce fac dacă și restul adaugă zahăr și foițe de aur?” Bună întrebare Costică!
Creezi o poveste blană! Le spui că apa asta se bea doar în familie sau că apa asta stă la dospit 2 săptămâni. E apa ce curge dintr-o icoană și e direct sfințită.